مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بنیان اصلی استراتژی ما هوشمندسازی است، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بار مشترکین ما کنترل‌پذیر و بیش از ۶۰ درصد بار مشترکین نیز رویت‌پذیر هستند.   به گزارش فوق العاده آنلاین، علی سهرابی بیدار در جلسه هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی […]

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بنیان اصلی استراتژی ما هوشمندسازی است، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بار مشترکین ما کنترل‌پذیر و بیش از ۶۰ درصد بار مشترکین نیز رویت‌پذیر هستند.

 

به گزارش فوق العاده آنلاین، علی سهرابی بیدار در جلسه هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق که به میزبانی استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه بنیان اصلی استراتژی ما هوشمندسازی است، اظهار کرد: چشم‌انداز ما این است که با به كارگیری جدیدترین فناوری‌ها، تکنولوژی‌های نوین و تکریم ارباب رجوع جزء سه شركت برتر توزیع نیروی برق كشور باشیم.

 

 

وی افزود: ماموریت ما توزیع برق مطمئن و پایدار و تأمین و عرضه برق با رویکرد اقتصادی در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه است.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به وضعیت شبکه استان همدان گفت: تعداد مشترکین برق استان همدان ۸۵۷ هزار مشترک است و عمده‌ترین مصرف انرژی برق استان با ۳۷.۷ درصد در بخش کشاورزی و ۳۱.۶ درصد در بخش خانگی است.

 

 

وی ادامه داد: تعداد مشترکین هوشمند ما حدود ۵۹ هزار مشترک، طول شبکه‌ توزیع برق استان ۱۹ هزار و ۹۰۰ کیلومتر و تعداد ترانسفورماتورها ۲۰ هزار و ۵۵۳ دستگاه است.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: امسال پیک بار شب استان ۸۳۱ مگاوات بود و حداکثر نیاز مصرف بخش توزیع ۹۵۸ مگاوات است.

 

 

وی با اشاره به محورهای راهبردی چهارگانه شرکت افزود: این محورها شامل هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش و ارتقاء بهره‌وری و مشتری‌مداری، ارتباط دوسویه با مشتریان است.

 

 

سهرابی بیدار با بیان اینکه هوشمندسازی در سه بخش شبکه، لوازم اندازه‌گیری و هوشمندسازی فرایندها و تحول دیجیتال اجرایی می‌شود، تصریح کرد: ایجاد مرکز مدیریت هوشمند انرژی(مها)، نقطه عطفی در مدیریت شبکه برق همدان بود که شروع مسیر ما با افتتاح این مرکز کلید خورد و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بار مشترکین ما کنترل‌پذیر و بیش از ۶۰ درصد بار مشترکین نیز رویت‌پذیر هستند.

 

 

به گفته وی در حال حاضر در بخش دیماندی ۱۰۰ درصد مشترکین کشاورزی و صنعتی و در بخش سه فاز عادی ۱۰۰ درصد مشترکین کشاورزی و صنعتی و ۹۰ درصد مشترکین اداری رویت‌پذیر هستند.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: همچنین در حوزه کنترل‌پذیری نیز در بخش دیماندی ۱۰۰ درصد مشترکین کشاورزی، ۹۵ درصد صنعتی و ۸۵ درصد اداری کنترل‌پذیر بوده و در بخش اتوماسیون شبکه، ۶۰۷ نقطه قابلیت قطع و وصل از راه دور دارند.

 

 

وی عنوان کرد: شرکت توزیع برق استان همدان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، نیروی انسانی مجرب و برنامه‌ریزی استراتژیک، به سمت هوشمندسازی کامل شبکه و بهبود کیفیت خدمات حرکت می‌کند و تلاش دارد تا با بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند، آینده‌ای پایدار و مطمئن برای تامین برق استان رقم بزند.

 

 

سهرابی بیدار با بیان اینکه افزایش قابلیت اطمینان شبکه نیز در دو بخش فیزیکی و الکتریکی دنبال می‌شود، گفت: در این راستا طی سال ۱۴۰۴ بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ پایه فشار متوسط و ۷ هزار و ۹۳۰ پایه فشار ضعیف مقاوم‌سازی و یک هزار و ۷۲۰ مورد رفع حریم شبکه و اصلاح ۶۳۰ نقطه کانون‌های خطر انجام شده است.

 

 

وی از تبدیل ۴ هزار و ۹۰۷ کیلومتر از شبکه‌های سیمی استان به کابل خودنگهدار خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۰ دستگاه مولد برق اضطراری با مجموع قدرت یک هزار و ۷۲۵ کیلوولت آمپر تهیه شده است.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸.۹ مگاوات و ۶۲ نیروگاه به ظرفیت انشعاب با ظرفیت ۱.۵ مگاوات در استان فعال است.

 

 

وی با اشاره به جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز عنوان کرد: در نیمه نخست امسال ۳۷۳ دستگاه ماینر در استان کشف شد.

سهرابی بیدار ادامه داد: افزایش و ارتقاء بهره‌وری نیز در چهار بخش استفاده از فناوری‌های نوین، کیفیت و سرعت ارائه خدمات، کاهش هزینه و خلق منابع مالی و بهره‌وری منابع و دارایی‌ها پیگیری می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳، ۳۲ درصد انرژی فروخته شده از بورس خریدار شد، تصریح کرد: در این راستا شركت توزیع برق استان همدان در شاخص پیش‌بینی بهینه موفق به كسب رتبه پنجم در بین شركت‌های توزیع برق شد.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به محور مشتری‌مداری، ارتباط مستمر و دوسویه با مشتریان گفت: این محور نیز در سه بخش شامل مشارکت در رویدادهای ملی و منطقه‌ای و نشر دانش، ارتقاء ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی و تعامل دوسویه با مشتریان دنبال می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: در این راستا طی سال جاری مرکز ارتباط دوسویه با مشترکین(ماد) با هدف افزایش ارتقا رضایتمندی مشتریان و سیستم هوشمند پیگیری ارزیابی لحظه‌ای درخواست‌های مردمی عنوان و طراحی شده است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

شهابی رئیس هیأت مدیریت انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق نیز در ادامه اقدامات انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و تلاش همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان همدان را قابل تقدیر دانست.

  • نویسنده : حدیثه انوری
  • منبع خبر : روابط عمومی